Zo blijf je in vorm wanneer je op reis bent

[:nl]Wie kent het probleem niet: je was super gezond bezig en dan ga je op reis, helaas is dat vaak nefast voor je goede voornemens, of het nu een vakantie of een zakenreis is. Door je nieuwe actieve levensstijl een paar dagen te laten laten wegglippen kan je het resultaat waar je zo hard voor werkte helemaal verliezen.

Het creëren van gezonde dagelijkse gewoonten kost tijd en geduld. Slechts een paar dagen je routine breken kan betekenen dat je het gevoel hebt alsof je helemaal opnieuw begint en dan lijkt  het moeilijk om weer op het goede spoor te komen. Hier mijn tips om je aan je nieuwe gezonde, actieve levensstijl te houden wanneer je op reis bent.

Op zakenreis

Je reisschema mag je er niet van weerhouden je lichaam te voorzien van gezonde voeding of actief te zijn. Zakenreizen in het bijzonder kunnen zelfs een perfect moment voor je zijn om je gezonde, actieve plan te optimaliseren. Als je een hectisch gezinsleven hebt, kan het feit dat je op zakenreis bent in feite betekenen dat je nu extra tijd overhoudt om je op je doelen te concentreren.

Extra workouts

Zodra je vergaderingen voor de dag zijn afgelopen, kan je rechtstreeks naar de fitness van je hotel gaan of een eenvoudige training op de kamer uitvoeren voordat je naar bed gaat. Als je ’s morgens meestal kinderen naar school brengt, kun je nu in plaats daarvan genieten van een training in de vroege ochtend.

Nieuwe manier van eten

Als je weg bent van de drukte van het dagelijks leven, is het veel gemakkelijker om op zoek te gaan naar gezonde voedingsopties, te experimenteren met nieuwe voedingsmiddelen en je snacks te plannen voor de komende werkdag. Wanneer je je in een nieuwe stad of een nieuw land bevindt, kan je geweldige ideeën krijgen over hoe je je wekelijkse menu thuis kan verfrissen. Op zakenreis krijg je soms vooraf bepaalde lunches en diners voorgeschoteld, maar niets hoeft je ervan te weerhouden die een beetje te ‘tweaken’. Zo eet ik bijvoorbeeld geen vlees en vraag ik altijd vriendelijk naar een vegetarische optie, die ik dan ook krijg (zie foto). Het dessertje dat er standaard bijzit zal niet boos op je zijn als je het laat liggen. Waarom vraag je bijvoorbeeld niet naar een portie fruit in de plaats?

Maximaliseer je vrije tijd

Gebruik een extra “ik” -moment tijdens je zakenreis om te genieten van een extra training of twee. Voeg wat extra loopminuten toe tijdens het bekijken van de plaatselijke omgeving, of stretch en doe yoga in het comfort van je eigen kamer.

Ontspan

Als je thuis al veel traint en merkt dat je rustdagen overslaat, gebruik dan je vrije tijd nu om extra slaap te krijgen en een ontspannende duik in het zwembad te nemen of een massage te boeken. Echte ontspanning en meditatie kunnen je algemene gevoel van welzijn positief verbeteren en je resultaten verbeteren. Je zult zelfs merken dat de extra ‘ik’-tijd je helpt voorbij een oefenplateau te komen, omdat rust zo’n belangrijk onderdeel is van je fitnessreis.

Ontstress

Teveel stress kan net zo goed een negatieve invloed hebben op je resultaten als het overslaan van een trainingssessie. De relatie tussen stress en gewichtstoename is een veel voorkomende realiteit voor veel mensen. Een extra vrije dag inplannen, als je werk eenmaal gedaan is, is een andere manier om je persoonlijke tijd in balans te brengen en jezelf tot rust te brengen voordat je terugkeert naar je gezinsleven.

kruidenthee

Op vakantie

Je vakantie is een geweldig moment om je activiteitenniveau op te voeren. Ik kan geen perfecter moment bedenken om met een nieuwe levensstijl te starten. Veel mensen vinden het moeilijk om een ​​nieuw programma te starten in het kader van hun gebruikelijke hectische schema, maar fitness trainers zoals Samantha Clayton raden juist aan om aan de slag te gaan met een nieuw plan terwijl je op vakantie bent. Ik weet dat veel mensen hun vakantie zien als een moment om alles los te laten en hun dieet en routine uit het raam te gooien. Als je echter echt nieuwe, positieve veranderingen in je leven wilt aanbrengen, kan je vakantie een goed moment zijn om te werken naar een gezonde nieuwe jij. Het mooie is dat als je hele gezin behoefte heeft aan een gezonde start, je het samen op vakantie kunt doen.

Oefen je in gezond koken

Tijdens een normale werkweek is het niet altijd even makkelijk om nieuwe gezonde recepten uit te proberen. Gebruik je vakantie of een vrij weekend om te experimenteren met nieuwe gerechten. Als je op reis bent en verblijft in een resort of in een hotel en zelf dus niet kookt, kan je weer inspiratie opdoen voor nieuwe combinaties.

Tot slot

Als je wat tijd besteedt aan het plannen van je zakenreis of vakantie hoef je niet van de gezonde trein te vallen en je resultaten te vertragen. Als iemand die veel reist, heb ik ontdekt dat er altijd wel een manier is om gezond te eten. Als je hard genoeg zoekt of er naar vraagt, kun je altijd een gezonde maaltijdoptie vinden en als je goed genoeg plant, kun je altijd wat lichamelijke activiteit inplannen. Is het soms een uitdaging? Ja natuurlijk! Maar die zijn er om overwonnen te worden, je zal je er alleen maar beter bij voelen nadien.

Het beste wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat je onderweg fit blijft, is om van je gezondheid een topprioriteit te maken, ongeacht je locatie of schema. Gedisciplineerd en consistent zijn, is wat je helpt om je doelen te bereiken.

Wat is jouw ervaring? Is reizen en gezond leven een moeilijke combinatie?

X Barbara

Bron Herbalife[:en]We all know that both business and personal travel can sometimes sabotage even the best of our intentions. If you’re trying to lose weight or maintain your current body composition, letting your healthy, active lifestyle plan slip for even a few days can set your results back. Avoiding unnecessary setbacks may help you to finally get the results you desire.

Creating a healthy daily habit takes a lot of time and patience. Just a few days of breaking your routine can mean feeling as though you are starting from scratch and getting back on track can be tough. Here are my top tips for not letting anything get in the way of your healthy, active lifestyle, especially when you’re traveling.

Make the most of business travel. Your business or personal travel schedule should not interfere with your dedication and desire to provide your body with balanced nutrition, or prevent you from being active. In fact, business travel in particular can actually be a perfect time for you to maximize your healthy, active lifestyle plan. If you usually have a long commute or hectic family life, being away on a business trip can actually mean that you have extra time on your hands to focus on your goals.

Extra workouts. Once your meetings are done for the day, you can head straight to the gym or perform a simple in-room workout before bed. If your mornings usually involve getting kids off to school and making lunches, you can now enjoy an early morning workout instead.

Find new foods. When you’re away from the hustle and bustle of everyday life, it’s much easier to seek out healthy food options, experiment with new foods and plan your snacks for the workday ahead. When you are in a new city or country, you can get great ideas on how to spice up your weekly menu at home.

Maximize your free time. Use any extra “me” time on a business trip to enjoy an extra workout session or two. Add in some extra walking minutes while checking out the local scenery, or stretch out and decompress in the comfort of your own room.

De-stress. If you exercise a lot and find yourself skipping rest days, use your free time to rejuvenate, get extra sleep and have a relaxing soak in the bath. True relaxation and meditation can positively enhance your overall feeling of wellness and boost your results. You may even find that the extra ‘me’ time helps you to get past an exercise plateau, because rest is such an important part of your fitness journey.

Add an extra day off. A buildup of stress can negatively impact your results just as much as skipping your workout routine. The relationship between stress and weight gain is a common reality for many people. Scheduling in an extra day off, once your work is done, is another way that you can balance your personal time and get yourself de-stressed before returning to your family life.

Active vacation. Your personal vacation is a perfect time to ramp up your activity level. I can’t think of a more perfect time to start a healthy, lifestyle plan. Many people find it difficult to start a new program in the midst of their usual hectic schedule, so as a trainer I often recommend getting started with a new plan while on your personal vacation. I know many people view vacation time as a time to let loose and throw their diet and exercise routine out of the window. However, if you really want to make new, positive changes in your life, your vacation can be a great time to get started on the path to a healthy new you. The great thing is that if your entire family is in need of a healthy start, you can do it together on vacation.

Practice cooking and healthy eating. Learning how to effectively prepare your meal for the week ahead and trying out new healthy recipes is not always practical during a regular workweek. Use your vacation time or weekend to experiment with new dishes. If you are traveling and staying at a resort or in a hotel, there are often opportunities locally to attend free cooking demos.

Don’t use excuses. If you spend some time while planning your business or vacation travel to get your priorities in order, you won’t have to fall off the healthy train and slow down your results. As someone who travels for work and with family on a regular basis, I have found that there is no excuse for being lazy and eating poorly. If you look hard enough, you can always find a healthy meal option and if you plan well enough, you can always squeeze in some form of physical activity.

The best thing you can do to ensure that you stay in shape on the go is to make your health a top priority, regardless of your location or schedule. Being disciplined and consistent as much as possible is what will help you to reach your goals.

Source Stay in Shape on the Go – Blog[:]

2 reacties op ‘Zo blijf je in vorm wanneer je op reis bent

  1. Goh, mijn ervaring is eigenlijk dat het er vanaf hangt welke periode het is. Als het buiten het seizoen is het iets minder druk en ben ik ook meer geneigd om eens een work out te doen! 😉

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s